Muziekvereniging Animato Hooglanderveen is op 28 december 1970 opgericht als Tamboer- en trompettercorps. In 1981 is gekozen voor shows in “american style” compleet met nieuwe G-gestemde frontfacing blaasinstrumenten, flitsende costuums en colorguards. Animato beleefde gloriejaren met veel optredens in binnen- en buitenland. Helaas verminderde in de jaren negentig het aantal taptoes en buitenlandse optredens.

Sinds 1990 vormen muzikanten van Animato ook een dweilorkest De Turfstampers.

Muziekvereniging Animato Hooglanderveen is een vereniging voor iedereen die graag een blaasinstrument of slagwerk speelt of dat zou willen leren. Bij Muziekvereniging Animato gaat muziek maken hand in hand met gezelligheid.

Op dit moment bestaat Muziekvereniging Animato uit 30 muzikanten. De bezetting van het orkest bestaat uit: klarinetten, saxofoons, melodisch slagwerk, trombones, hoorns, bassen, trompetten baritons, en een basgitaar. Ons repertoire bestaat uit een mix van filmmuziek, eigentijdse hits tot klassiek. Onze concerten geven wij op verschillende locaties waarbij het repertoire wordt afgestemd op het thema. Voor speciale gelegenheden zoekt Animato regelmatig de samenwerking met andere partijen, zoals een koor, band of zangeres. De repetitie is iedere dinsdagavond van 20.00 tot 22.00 uur in dorpshuis ‘de Dissel’ te Hooglanderveen.

Kom eens kijken op een repetitieavond of bij een van onze optredens (hier een link naar de agenda), speel vrijblijvend mee om kennis te maken en oordeel zelf. Onze repetitie is iedere dinsdagavond van 19.30 tot 22.00 uur dorpshuis ‘de Dissel’ in Hooglanderveen. Of neem contact met ons op voor meer informatie.